میزان درآمد شما در شرکت های بازاریابی شبکه ای

5/5 (1 نظر)

در این مطلب سعی داریم تا دیدی واقع بینانه نسبت به بازاریابی شبکه ای، برای کسانی که وارد این حرفه می شوند، بدهیم. احتمالا اولین سوالی که توسط افراد جذب شده در بازاریابی شبکه ای مطرح می شود این است که چه مقدار درآمد می توانم داشته باشم ؟ پاسخی که به شما داده می شود بسیار بالاتر از میزان واقعی است که در این حرفه به دست می آید. اگر جوابی که به شما داده می شود درآمد میلیونی برای یک هفته است، حتما مسیر خود را از آن شرکت تغییر دهید، زیرا این یک ادعای واهی است و به قصد فریب شما مطرح می شود. اما اگر درآمد پیشنهاد شده کمتر از میلیون بود می توانید به فعالیت در این حرفه فکر کرده و برنامه ریزی کنید.
در شروع کارتان لازم است این نکته را به ذهنتان بسپارید که بازاریابی شبکه ای فقط به عنوان شغل دوم اکثر افراد باشد و نباید درآمد کلان را برای اکثر مشارکت کنندگان درآن توقع داشت. در این حرفه تنها ده درصد توزیع کنندگان تمام وقت هستند و نود درصد آنان به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند. قصد ما از بیان این مطلب این نیست که بگوییم پتانسیل بالای درآمدی دراین حرفه وجود ندارد؛ ممکن است ادعای درآمدهای میلیونی در ماه که توسط لیدر ها در آموزش تازه واردان مطرح می شود، صحیح باشد اما این درآمد نتیجه کار سخت و تلاش مستمر و استعداد برخی از افراد و سرمایه گذاری زمانی چندین ساله بدست آمده است.

 

بازاریابی شبکه ای هیچ تفاوتی با مشاغل دیگر ندارد و برای پیشرفت در آن باید مرحله به مرحله و طی یک دوره زمانی پیش رفت و کار سخت واستعداد نیز از ملزومات پیشرفت در آن به حساب می آید.
همانطور که می دانیم ادعای درآمد واهی داشتن برخلاف دستورالعمل های مصوب بازاریابی شبکه ای می باشد و یکی از مصادیق آموزش های شرکت های هرمی است. در این زمینه در کشور های مختلف محدودیت های زیادی را در مورد ادعاهای درآمدی برای شرکت ها وضع کرده اند و شرکت ها را از ارائه هرگونه طرح درآمدی که بر مبنای مفروضات احتمالی است، منع کرده اند. همچنین آن ها را مسئول ادعاهای درآمدی مطرح شده توسط توزیع کنندگانش می داند.
این موضوع یک موضوع نظارتی است که درآن ازشرکت ها توقع دارند فعالیت توزیع کنندگان را کنترل کنند؛ علی رغم اینکه آن ها پیمانکاران مستقل هستند. اگر توزیع کنندگان ادعاهای درآمدی نادرستی داشته باشند بر طبق این قوانین شرکت ها مسئول شناخته شده و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
برای مثال در ایالت کالیفرنیا، هربالایف را در رابطه با ادعاهای درآمدی نادرست مطرح شده توسط توزیع کنندگانش تحت پیگرد قانونی قرار داده بود. در قوانین مصوب این ایالت با هرگونه ادعای درآمد خلاف واقع مخافت شده است، همچنین القاء این موضوع به توزیع کنندگان جذب که جذب سایر توزیع کنندگان به این حرفه به آسانی صورت می گیرد تایید نشده است. توجه ویژه ای دراین ایالت به درآمدهای مطرح شده توسط توزیع کنندگان شده است وتایید شده که به جای مطرح کردن درآمد ناخالص، درآمد خالص با کسر هزینه هایی همانند هزینه های خرید موجودی، تخفیفات یا کمیسیون های پرداخت شده به واسطه توزیع کننده به توزیع کنندگان دیگر و مواردی از این قبیل باید مطرح شود.
در مثال دیگر در اتهامی که بر علیه شرکت ام وی مطرح شد، از موارد اتهامی درآمدهای غیر واقعی مطرح شده توسط توزیع کنندگان این شرکت بود. در حکم صادر شده شرکت را ملزم کردند که درآمد ناخالص و درصد توزیع کنندگان فعال در برابر غیر فعالش را منعکس کند و این مسئله را نیز آشکار کنند که فقط پنج نفر از هر هزار نفر توانسته اند به سطح مطلوب عملکرد مطرح شده توسط شرکت دست پیدا کنند.
به طور کلی در اکثر کشور ها و قوانین مصوب آن ها به شرکت ها و توزیع کنندگان آن ها اجازه داده نشده است که ادعای درآمدی بر خلاف درآمد به دست آمده توسط افراد در جذب اعضای جدید مطرح شود. شرکت ها موظف هستند ارائه منصفانه از درآمد واقعی توزیع کنندگان داشته باشند و ادعای غیر واقعی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

5/5 (1 نظر)
x

لینک مطلب در تالار


به منظور بحث و گفتگو در مورد این مطلب، می توانید به تاپیک آن در تالار گفتمان مراجعه نمایید:

x

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی


با به اشتراک گذاشتن این مطلب، فرصت دیدن مطالب مورد علاقه ی خود را به دوستانتان هدیه دهید...!
هم اکنون می توانید این مطلب را توسط شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بگذارید

با اشتراک گذاری این مطلب، دوستان خود را از آن آگاه سازید
x

معرفی مرجع(های) این مطلب


برگرفته از : ایران هشدار


x

فهرست برچسب ها برای این مطلب:


درباره بازاریابی شبکه ای
سجاد صفری

بازاریابی شبکه ای چیست؟

  بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و

ادامه »
guest
0 دیدگاه
نظرات درون خطی
تمام نظرات
0
تفکرات شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید!x
()
x