آمار مرتبط با فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای فعال در ایران،که با همکاری گروه کارشناسی ام ال ام بوک ، واحد بازرسی و نظارت و همچنین واحد آمار تهیه گردیده و در تاریخ ۳ تیر ۹۳ در سایت ام ال بوک منتشر شده است.. آمار بازاریابی شبکه ای پیش رو، با توجه به عملکرد و نحوه فعالیت شرکتهای بازاریابی چند سطحی گردآوری شده است. در مواردی نظیر متوسط فروش ماهانه کل، متوسط جذب بازاریاب، درصد گروههای کالایی به کار رفته، متوسط میزان فاکتور فروش، متوسط میزان پرداختی پورسانت کل، متوسط میزان کسب درآمد ماهانه بازاریابان، درصد بازاریابان فعال نسبت به کل بازاریابان و همچنین آمار مربوط به پیش انباشته سازی،این ارقام به صورت میانگین ماهانه در نظر گرفته شده است.
با توجه به اینکه سوالات بسیاری در مورد آمار ذیل مطرح گردیده است در زیر تصویر هر بخش توضیحات لازم اشاره شده
- طور متوسط ماهیانه ۱۷۸۴۳ نفر در شرکتهای بازاریابی شبکه ای ثبت نام می کنند
- به طور متوسط ۶۶,۳۳۵,۴۳۴,۰۳۲ ریال مبلغ فروش شرکت ها بازاریابی شبکه ای در هر ماه می باشد
- با تقسیم مبلغ کل پورسانت پرداختی در هر ماه توسط شرکتها به تعداد کل بازاریابان ثبت نامی ۱۵۷,۵۱۳ ریال سهم درآمدی هر نفر است
- به طور متوسط ماهیانه ۲۵,۹۱۰,۳۸۲,۳۷۲ ریال توسط شرکتها به بازاریان پورسانت پرداخت می شود
در جدول زیر تعداد محصولات خریداری شده در دسته های مختلف نمایش داده شده است.
جدول بالا به صورت نمودار گرافیکی به همراه درصد های مربوطه در شکل زیر آورده شده است.
به طور متوسط در هر ماه تنها ۹% از تعداد کل بازاریابان پورسانت دریافت می کنند در این بخش پورسانت ها ۱۰۰۰۰ ریال به بالا محاسبه گردیده است
متوسط فاکتورهای صادر شده در تمامی شرکتها روزانه ۱۲۴ فاکتور می باشد
